Apabila berlaku kematian, ahli keluarga sering menghadapi suatu komplikasi kehidupan : Semua harta si mati dibekukan dan sumber pendapatan keluarga terhenti. Soalnya: Siapakah yang akan mentadbirkan HARTA PUSAKA si arwah? Siapakah yg akan membayar HUTANG PIUTANG yang ditinggalkan beliau? KLINIK PEWARISAN HARTA mempunyai formula penyelesaian yang segera dan efektif. Sila hubungi : 012-7767171 (HJ. ZULFAKAR RAHMAT) utk keterangan lanjut.

Mutiara Dari Al-Quran

Mutiara Dari Al-Quran

Friday, August 13, 2010

PUSAT KHIDMAT MUAMALAT

InsyaAllah, sebuah Pusat Khidmat Muamalat (PKM) akan dibuka di Tingkat 2, Klang City Square (berhadapan dengan Masjid Bandar DiRaja Klang) sedikit masa lagi. PKM ini diuruskan oleh MAWARITH Wealth Managemant, sebuah syarikat yang terlibat dengan perniagaan muamalat Islam seperti penulisan wasiat harta, pengistiharaan hibah/harta sepencarian, pengurusan tuntutan harta pusaka, ejen takaful dan skim amanah syariah.

PKM ini merupakan satu-satunya pusat yang dibangunkan dengan kerjasama Warisan Mukmin Sdn. Bhd.;sebuah ejen korporat yang dilantik oleh Amanah Raya Bhd. (dalam bisnes penulisan wasiat), MAA Takaful (bisnes takaful) dan Public Mutual (bisnes amanah saham).

Matlamat kami adalah untuk menggalakkan orang-orang Islam merancang harta mereka semasa mereka masih hidup lagi,jangan berlengah-lengah.Dalam perancangan harta, Rasulullah s.a.w pernah bersabda:

"Gunakanlah lima sebelum lima: masa muda sebelum tua, sihat sebelum sakit, kaya sebelum miskin, masa lapang sebelum sibuk dan hidup sebelum mati."

"Kami sentiasa bersedia membantu anda!"

No comments:

Post a Comment